A trecut ceva vreme de la Estonia Rally si bate ca dracu-n usi Finlanda vietii unde pare-se ca am sa lipsesc. Peste 600 de euro pentru un zbor in Finlanda imi pare mai mult decat bataie de joc…
Estonia, o Finlanda care nu e Finlanda dar care pune extrem de mult suflet in organizare. Anul asta am vazut cel mai impresionant start festiv din toti cei doisprezece ani de cand bat drumurile in WRC. Artisti locali, MC in adevaratul sens al cuvantului, o scena impresionanta si cateva mii de spectatori in Town Hall Square Tartu.
Dar sa o luam cu inceputul, pe cat de facil a ajuns sa zbori pe atat de cotoios e astazi sa incropesti un itinerariu. Thumnezeule mare, ascultati aici: Brasov – Budapesta cu masina, Budapesta – Varsovia avion, Varsovia – Riga avion si din Riga la Tartu din nou cu masina. La intoarcere? Acelasi drac dar cu influente vieneze, Tartu – Riga cu masina, Riga – Viena cu avionul, Viena – Budapesta din nou avion si Budapesta Brasov cu masina. Noh, fii om dupa un asa calvar de calatorie.
Miuta in oras atat in prima zi cat si in ultima, de doua ori, cu aspecte de beton din lipsa de alte combinatii, saritori, lacuri, viteza ca la balamuc si ploaie fratilor, ploaie asa cum n-ati vazut niciodata. Nu stiu ce naiba au putut astia de la meteo crew sa transmita in service parc pentru ca fara nici o exagerare acum era soare de ardea, iar in 30 de minute ploua torential si tot asa de 3 – 4 ori pe zi.
O alta mare problema a fost lumina, care era din plin pana la 2 -3 a.m. motiv pentru care nu ne tragea sfoara la somn, e lumina deci e 20 – 21 si e ok, pe naiba ca era deja 00.00 si la 05:00 o luam din nou pe drumuri la bordul superbului Yaris.
Faptul ca lumina era din abundenta a facut ca raliul sa fie unul destul de relax pentru ca desi ajungeai la ora 19.30 la ultima proba lumina era la discretie.
Centrul media un vis, o biblioteca impresionanta cu monitoare, birouri, net, cafea si tot ce ai fi avut nevoie ca sa iti faci treaba si am ajuns acolo ca sa luam intr-o fuga bratarile in prima zi dar si in ultima cand fortati de calatoria de intoarcere am zis ca facem doar o proba…
Poate ca ar fi fost la fel de sec ca si anul trecut dar de data asta dupa ce am facut prima proba de duminica si l-am pozat pe Loubet cum a abandonat a doua oara am zis sa facem niste portrete pentru ca mai era ceva timp inainte sa pornim inspre Letonia. Recunosc ca a fost de departe cea mai buna alegere, i-am prins intr-o zona in care spalau masinile inainte de Powerstage si apoi intr-o zona de asteptare inainte de proba. La portrete vezi omul, nu mai vezi pilotul.
Sunt trei constructori:
Toyota, fara dubii, are omul care va aduce cateva titluri, il are pe Evans care e un pilot exceptional dar care probabil isi va sfarsi cariera fara titlu si il mai are pe Katsuta care creste frumos, desi o mai da peste cap . Nu zic nimic de L4ppi pentru ca probabil este ultimul sau an la volanul unui model WRC.
Hyundai, Nepotu’ e acolo dar cred ca miscarea inteligenta pe care ar fi putut-o face sezonul asta ar fi fost sa isi ceara transferul la Ford, n-a fost sa fie si atunci se chinuie aici, bine… se chinuie pe multi bani . La fel si Tanak, daca ar fi ramas la Toyota nu stiu ce sa zic despre Kalle, cu siguranta 2022 nu ar fi fost primul sau an ca Word Rally Champ. Pe Solberg l-as lasa maine la vatra pentru ca strica banii inutil… Intre el si Sordo, as alege spaniolul fara sa clipesc.
Ford… o bijuterie neslefuita care nu are om sa o struneasca, nu amintesc pe nimeni din „primul unsprezece” pentru ca nu e cazul.
La WRC 2 asteptam cu interes noul model Skoda, Mikkelsen a dus o lupta stransa cu Sunien iar Kajto a reusit onorabil loc 5 la peste 5 minute de lider, ati prins-o pe asta cu onorabil…?
Indiferent cate probe bate Virves, Sami e Sami si la final cand trage linie ii raman 14 secunde avans si bate WRC 3 Junior.
Au fost si masini din campionatul national dar cu parere de rau va spun ca nu le-am vazut. Ce am vazut insa e ca Tanak e zeu in Estonia si am mai vazut ceva, estonienii nu-s latini si nu cumpara Hyundai asa cum Sordo a umplut Spania de i30N, estonienii cumpara Subaru, o tona de Subaru, mult Outback, dar ce zic eu mult, si mai mult!!!
www.allmountain.ro, ramane cum am stabilit, iesi in natura si nu numai, arunci un ochi si iei ceva de calitate. Da?!
multumesc cu placere.