Duminica 23 iunie, dimineata la 3.20 plecat inspre Otopeni de la Brasov, imbarcat la timp in cursa de Barcelona si sosit acolo dupa trei ore. Escala de vreo patru ore si plecat mai departe la Mallorca.

Pe la 5 pm sosit in Mallorca, ridicat o masina si calatorit pana in Alcudia de unde la 23.58 trecute fix, (cum or fi ales ora asta numai ei stiu) pornit inapoi cu ferry inspre Barcelona.
Predat masina transportatorului in Barcelona si somn de voie pana marti 25.06 cand am zburat la Stuttgart si de acolo calatorit langa Frankfurt de unde am incarcat o alta masina. Intors la Stuttgart si somn din nou pana in dimineata urmatoare cand am avut zbor la Varsovia cu escala la Napoli. Batut campii si acolo trei ore plus inca doua ore jumatate intarziere, deh Ryanair, din care o ora jumatate efectiv stat in avion, defectiune tehnica…
Am ajuns intr-un final la Varsovia in ceva aeroport care arata mai mult a gara, dar noh la banii astia… si cu ultimele puteri am ajuns in raiul de la Mikolajki, zic rai pentru ca accesul in oras este un calvar si ma gandesc ca sa ajungi in rai nu e asa usor!
Ca atare m-am trezit direct in shakedow fara prea multe pregatiri si avand in buzunar contract cu una dintre cele mai tari agentii pe teme WRC si nu numai.

Ultima escala pentru mine la raliul asta a fost in 2014, cand eram in spatele benzii si cand ma chinuiam printre garduri si marshali sa fur o imagine. Stati linistiti nu s-a schimbat nimic!!! Polonezii, mari iubitori de bere erau lipiti de marginea drumului, motiv pentru care dupa prima trecere a fost nevoie de resecurizare. Mouton a devenit mult mai relaxata, mai ales ca este ultimul sezon pentru ea ca FIA Safety Delegate.
Doua ore de la shakedow inapoi in Mikolajki pentru un drum de maxim 15 minute. Orasul paralizat complet, dejavu 2014, si prima proba in oras, asa cum ii sade bine oricarui raliu sa faca o saracie de asta la vreo arena… Tanak tace si face si bate prima proba punandu-se la somn cu o secunda in fata lui Nepotu’ asta dupa ce si-a adjudecat si cel mai bun timp la shakedown.

Liniste si pace pana a doua zi dupa ce de la superspeciala din oras am facut pana la cazare o ora jumatate, aprox cinci kilometri.
De pe SS2 Mikkelsen trece la carma, adus in Polonia tocmai pentru ca in 2016 a castigat acest raliu, de pe vremea cand Polo facea legea pe scena mondiala. Tanak loveste un cerb in timpul aceleiasi probe si iese din joc. N-a ajuns in online nimic de la spectatori si nici onboard nu a fost postat, dar estonianul zice ca nu a putut face absolut nimic sa evite impactul.
SS3 canceled, si SS4 inceputa dupa 18 minute de intarziere. Mikkelsen ramane lider dupa prima bucla a zilei de vineri cu un avans de 7,4 secunde in fata fenomenalului Sesks care piloteaza o Puma Rally 1 fara Hybrid.
A doua bucla se incheie la fel cu Mikkelsen la conducere, dupa o proba care a primit red flag datorita spectatorilor si o alta intrerupta si repornita dupa cateva minute. 116 kilometri din patru probe parcurse de doua ori.

SS9 oprita din vina spectatorilor si SS10 decalata cu 17 minute. Odata cu a doua proba a zilei de sambata in sefia clasamentului urca Kalle Rovanpera, solutia de ultim moment a celor de la Toyota datorita accidentului suferit de Ogier la recunoasteri si in urma caruia, ulterior, o persoana si-a pierdut viata.
Ziua de sambata se incheie in conditii de caldura extrema si cu un top trei compus din Rovanpera – Mikkelsen si Evans, in timp ce Tanak se retrage pentru a doua oara din cursa.
Duminica, patru probe programate si o pana care il scoate pe Mikkelsen din lupta la victorie. Cursa se incheie cu Rovanpera pe unu, Evans al doilea si Fourmaux pe trei. Nepotu’ castiga Power Stage-ul, dupa ce s-a chinuit tot weekendul ca deschizator de drumuri, face o galagie de puncte si ramane lider la general dupa sapte curse.
Ce e si mai trist e ca desi Evans termina pe doi nu strange suficiente puncte sa devina lider. Voua va vine sa credeti ca Tanak a facut 11 puncte dupa doua abandonuri la acest raliu si e pe trei in clasamentul general?!
Si la WRC2 nordicii au facut legea, Pajari a terminat cursa poloneaza cu un avans de 22 de secunde in fata lui Solberg si cu 1.23 minute in fata lui Virves, care pare-se ca e la ultima cursa din acest sezon. WRC3 a fost si el interesant mai ales ca dupa o lupta apriga pe tot weekendul, paraguayanul Dominguez reuseste sa ii sufle victoria eroului local Matulka cu doar doua probe inainte de incheierea intrecerii.
Festivitate de premiere, poze trimise, postate pe WRC, la piloti, la TokSport si pe unde au mai aparut si apoi „cursa” inspre casa!!!
Mers pe langa autostrada mai bine de 20 de kilometri din cauza unui accident, un milion de oameni la coada la dropoff si de ce nu inca o intarziere la decolare de mai bine de o ora…

Am ajuns acasa, totul ok, pentru ca apoi sa aflu cum mi-au trecut niste mii de euro pe langa buzunar. Mai stiti masina ridicata de langa Frankfurt? Ei bine a ajuns in tara, iar cand proprietarul a vrut sa isi schimbe presurile, sub cel al soferului era un plic cu niste multe mii de euro. Nu i-am gasit eu care am scos masina din garaj si am urcat-o pe platforma, nu i-a gasit transportatorul cand a dat-o jos, nici cei de la service cand i-au facut revizia si nici macar cel care a spalat masina!!!
Unde am pus eu actele si toate hartiile de la neamt? Aud, unde? Da, asa e, sub presul de la pasager 🙂
Pe scurt a fost asa:
1. Ryaniar – ramane o saracie de companie, zat!!!
2. Nepotu’ are regulamentul facut pentru el…
3. Sesks a fost TOP!
4. Nelut a scos-o pe Molly Petit la un snitzel si i-a aratat clipul cand s-a bagat in live-ul ei, am poze!!!
5. Multumesc AtWorld pentru oportunitate
6. Nu doresc nimanui o astfel de saptamana.
7. Banii n-aduc fericirea! Cred ca un sarac a zis asta.